Search
Close this search box.

درمان زود انزالی مردان

درمان زود انزالی مردان

اگر به دنبال درمان زود انزالی مردان وارد این صفحه شده اید، با ما همراه باشید! زود انزالی یا انزال زودرس، یکی از متداول ترین مشکلات جنسی است؛ به صورتی که یک نفر از هر 3 مرد، به آن مبتلا می شوند. انزال زودرس به این معنبوده که انزال شما خیلی زودتر از آنچه خود یا پارنتر انتظار دارید، اتفاق بیفتد.

بیشتر آقایانی که به این مشکل دچار هستند، در زمان یک دقیقه به اوج می رسند. در صورتی که برای داشتن تجربه جنسی به یادماندنی، زمان اهمیت زیادی دارد!

این وضعیت باعث ایجاد سر خوردگی، افسردگی و اضطراب در مردان شده و نارضایتی طرفین را افزایش می دهد. حتی مردان مبتلا به زودانزالی گاهی از مقاربت، پیشگیری می کنند؛ چون حس ناامیدی و خجالت دارند.

کاندوم درمان زود انزالی مردان خیلی قوی یکی از راهکارهای متداول برای طولانی ساختن زمان مقاربت و بالا بردن لذت است. در صورتی که مدت زمان مقاربت شما کوتاه است یا دچار مشکل زود انزالی هستید و می خواهید با روش های ارزان و کم عارضه خلاص شوید، می توانید از کاندوم تاخیری (برای مشاهده کاندوم های تاخیری کلیک کنید) به عنوان یکی از راه حل های سریع و فوری درمان زود انزالی مردان کمک بگیرید.

زمان زودانزالی چقدر است؟

نمی توان برای طول رابطه و زمان انزال، زمانبندی دقیق مشخص کرد، چون این موضوع به تمایل و توانایی دو زوج زمان رابطه بستگی دارد. اما طبق تحقیقات انجام شده، میانگین زمان انزال ۵ دقیقه و نیم است. با این حال، این شما و پارنترتان تصمیم می گیرید که آیا از طول رابطه و زمان انزال راضی هستید یا خیر.

شدت مشکل زود انزالی

شدت این مشکل به سه دسته تقسیم می شود:

  • خفیف: انزال در حدود ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه بعد از دخول
  • متوسط: انزال در عرض حدود ۱۵ تا ۳۰ ثانیه بعد از دخول
  • شدید: انزال قبل از فعالیت جنسی، در ابتدای آن، یا در عرض حدود ۱۵ ثانیه بعد از دخول

مشکل زودانزالی امکان دارد در دو نوع تعمیم یافته و یا موقعیتی دیده شود. در نوع تعمیم ­یافته این مشکل، فرد در همه موقعیت­ ها انزال زودرس دارد اما در نوع موقعیتی مشکل، صرفا در حضور بعضی از انواع محرک­ ها، موقعیت­ ها یا پارنتر، انزال زودزمان رخ می دهد. زودانزالی مشکلی در فرایند اوج است.

اوج در چهار مرحله رخ می دهد:

  1. در مرحله اول هیجان جنسی باعث افزایش جریان خون به بافت­ های اندام تناسلی شده و نعوظ انجام می شود.
  2. در مرحله دوم تحریک شدید شده، لذت جنسی افزایش می ­یابد و فشار جنسی به حدبیشتر می رسد.
  3. مرحله سوم زمانی بوده که انزال در حال حرکت میان ساختارهای درونی است؛ پس اوج شروع شده و نمی ­توان آن را متوقف کرد؛ و در نهایت منی از آلت مرد طی انقباضات منظم خارج می شود.
  4. در مرحله چهارم فروکش شده و بدن به آرامی به حالت عادی برمی گردد.

وقتی مرد نتواند زمان کافی در مرحله دوم داشته باشد، زودانزالی رخ می دهد.

درمان زود انزالی مردان

عوامل متنوعی می توانند خطر زود انزالی در مردان را افزایش دهند، مثل:

مشکل نعوظ: اگر فرد به شکل همیشگی در ایجاد و نگه داشتن آلت در حالت نعوظ مشکل داشته باشد بیش تر در معرض انزال زودرس قرار دارد. ترس از ازبین رفتن نعوظ باعث شده که فرد به شکل ناخودآگاه در رابطه خود عجله کند. این عجله یک الگوی معیوب در ذهن آن ها تشکیل می دهد که تغییر آن سخت است. در این صورت برای درمان زود انزالی مردان باید به پزشک مراجعه کنید.

اضطراب: مردان زیادی مبتلا به زود انزالی، دارای مشکلات مربوط به استرس و اضطراب های بیش از حد هم می باشند. در این مواقع درمان زود انزالی مردان در دست روانشناسان و سکس تراپ هاست.

مشکلاتی در روابط عاطفی طرفین: بسیاری از مشکلات طرفین در رختخواب به مشکلات آن ها در بیرون از تخت برمی گردد. عدم تفاهم، تقابلات فرهنگی و نبود محبت، پایه بسیاری از مشکلات جنسی در زوجین است و برای درمان زود انزالی مردان به روانشناختی نیاز داریم.

علل زود انزالی

علت دقیق انزال زودرس مشخص نیست. متخصصان اعتقاد دارند که انزال زودرس شامل تعامل پیچیده ای از عوامل روانی و بیولوژیکی است و درمان زود انزالی مردان از این طریق صورت می گرفت.

علل روانشناختی زود انزالی

عوامل روانشناختی که امکان دارد نقش داشته باشند عبارت اند از:

  • تجارب اولیه جنسی
  • سوء استفاده جنسی
  • تصویر بد بدن
  • افسردگی
  • نگران انزال زودرس
  • حسات گناهی که تمایل شما به عجله در برخوردهای جنسی را افزایش می دهد

عوامل دیگری که می توانند نقش داشته باشند عبارت اند از:

مشکل در نعوظ 

آقایانی که نگران به دست آوردن یا حفظ نعوظ در حین مقاربت می باشند، امکان دارد الگویی از عجله در انزال ایجاد کنند که تغییر آن سخت است.

اضطراب و زود انزالی

مردان زیادی مبتلا به انزال زودرس همینطور دارای مشکلات اضطرابی می باشند یا به صورت خاص در مورد عملکرد جنسی یا مربوط به دیگر مسائل دچار اضطراب می باشند.

مشکلات رابطه

در صورتی که روابط جنسی رضایت بخشی با شرکای دیگر داشته اید که در آن انزال زودرس به ندرت رخ می دهد یا اصلا اتفاق نمی افتد، امکان دارد مسائل میان فردی میان شما و شریک زندگی فعلی شما در ایجاد این مشکل نقش داشته باشد و برای درمان زود انزالی مردان باید به خودتان رجوع کنید.

علائم انزال زودرس

علامت اصلی انزال زودرس عدم توانایی در تاخیر انزال بیش از یک دقیقه پس از نعوظ است. با این حال، این مشکل امکان دارد در همه موقعیت های جنسی، حتی در زمان خودارضایی هم رخ دهد.

انزال زودرس را می توان به شکل زیر دسته بندی کرد:

  1. مادام العمر (اولیه): انزال زودرس مادام العمر در همه مدت یا تقریبا همه اوقات با شروع اولین برخوردهای جنسی شما رخ می دهد.
  2. اکتسابی (ثانویه): انزال زودرس اکتسابی پس از تجربه قبلی جنسی بدون مشکلات، انزال ایجاد می شود و با گذر زمان درمان زود انزالی مردان انجام می گیرد.

مردان زیادی حس می کنند که علائم انزال زودرس را دارند، اما علائم مطابق با معیارهای تشخیصی انزال زودرس نیست. در عوض این مردان امکان دارد دارای انزال زودرس متغیر طبیعی باشند، که شامل دوره های انزال سریع و همینطور دوره های انزال طبیعی است.

درمان زود انزالی مردان

چه موقع برای درمان زود انزالی مردان به متخصص مراجعه کنیم؟

در صورتی که در بیشتر برخوردهای جنسی زودتر از موقع به انزال می رسید با متخصص خود صحبت کنید. برای مردان رایج بوده که از صحبت نگرانی های مربوط به سلامت جنسی حس خوبی ندارند، اما نگذارید این موضوع شما را از صحبت با متخصص بازنگهدارد. انزال زودرس مشکلی متداول و درمان پذیر می باشد.

برای بعضی از مردان، صحبت کردن با متخصص امکان دارد به کاهش نگرانی درباره انزال زودرس کمک کند. مثلا، شنیدن اینکه انزال زودرس گاه به گاه طبیعی بوده و متوسط زمان از شروع رابطه تا انزال حدود پنج دقیقه است، اطمینان خاطر می آورد.

تمارین کف لگن ( کگل ) برای بهبود زود انزالی

عضلات ضعیف کف لگن امکان دارد توانایی شما در تاخیر در انزال را مختل کنند. تمارین کف لگن می توانند به تقویت این عضلات کمک کنند. برای انجام این تمارین اقدامات زیر را انجام دهید:

1- برای درمان زود انزالی مردان باید عضلات مناسب را پیدا کنید. برای شناسایی عضلات کف لگن، ادرار کردن را در وسط کار متوقف کنید یا ماهیچه هایی را که مانع عبور گاز می شوند، سفت کنید. این مانورها از عضلات کف لگن شما استفاده می کنند. پس از شناسایی عضلات کف لگن، می توانید تمارین را در هر موقعیتی انجام دهید، با این که انجام آن ها در حالت دراز کشیده آسان تر است.

2- تکنیک خود را برای درمان زود انزالی مردان کامل کنید. عضلات کف لگن را سفت کنید، انقباض را به مدت سه ثانیه نگه دارید و بعد به مدت سه ثانیه نفس بکشید. چند بار پشت سر هم آن را دوباره انجام دهید.

3- تمرکز خود را برای درمان زود انزالی مردان حفظ کنید. برای رسیدن به بهترین نهایت، فقط روی عضلات کف لگن تمرکز کنید. مراقب باشید که عضلات شکم، ران یا باسن خود را خم نکنید. از نگه داشتن نفس پیشگیری کنید. درعوض، در طول تمارین درمان زود انزالی مردان نفس بکشید.

استفاده از تکنیک مکث

متخصص امکان دارد به شما و پارنتر شما استفاده از روشی به نام تکنیک مکث را پیشنهاد کند. این روش به این صورت است:

  • فعالیت جنسی را طبق معمول مثل تحریک آلت تناسلی شروع کنید تا وقتی حس آمادگی تقریبی برای انزال کنید.
  • انتهای آلت تناسلی پارنتر خود را فشار دهید، در نقطه ای که سر آلت به تنه می پیوندد، و فشار را برای چند ثانیه حفظ کنید، تا وقتی میل به انزال بگذرد.
  • فشار را در صورت لازم دوباره انجام دهید.

با تکرار هر چند بار که لازم باشد می توانید به نقطه ورود شریک خود بدون انزال برسید. با چند جلسه تمرین، اطلاع از چگونگی تاخیر در انزال به عادت تبدیل شده و دیگر به تکنیک مکث نیاز ندارد.

در صورتی که تکنیک مکث باعث ایجاد درد یا ناراحتی می شود، تکنیک دیگر متوقف کردن تحریک جنسی درست قبل از انزال است. صبر کنید تا سطح تحریک کاهش پیدا کند و دوباره شروع کنید. این روش به عنوان تکنیک توقف شروع شناخته می شود.

استفاده از کاندوم درمان زود انزالی

کاندوم امکان دارد حساسیت آلت تناسلی را کاهش دهد، که می تواند به تاخیر در انزال کمک کند. کاندوم های “کنترل اوج” از بدون نسخه در دسترس می باشند. این کاندوم ها حاوی مواد بی حس کننده مثل بنزوکائین یا لیدوکائین می باشند یا از لاتکس ضخیم تر برای تاخیر در انزال ساخته شده اند.

انواع کاندوم تاخیری

کاندوم های تاخیری از لحاظ مکانیسم ایجاد تاخیر به سه دسته عمده تقسیم می شوند که در ادامه در مورد آن ها توضیح خواهیم داد:

کاندوم تاخیری بنزوکائین بنزوکائین در داخل کاندوم های تاخیری وجود دارد و با گرما فعال می شود. این ماده به پیشگیری از انزال زودرس و افزایش طول مقاربت کمک می کند. این ماده بی رنگ و بو بوده و هیچ بی حسی در آلت تناسلی زن ایجاد نمی کند.

کاندوم تاخیری تاثیر تاخیری لیدوکائین از بنزوکائین بیشتر بوده و در نهایت این نوع از کاندوم تاخیری برای کسانی که مشکلات شدید زود انزالی دارند مناسب است و به افزایش طول مقاربت کمک می کند و کاملا بی رنگ و بو بوده و هیچ بی حسی را برای بانوان به وجود نمی آورد.

کاندوم تاخیر فیزیکی این نوع از کاندوم ها به جای استفاده از مواد تاخیری، مکانیسمی فیزیکی برای ایجاد تاخیر دارند. این کاندوم ها معمولا دارای یک حلقه لاستیکی می باشند که با گرفتن یک رگ روی آلت تناسلی مردانه، از بروز انزال زودرس پیشگیری می کنند.

در صورتی که این کاندوم ها دارای ماده تاثیرگذار بنزوکائین یا لیدوکائین هم باشند به آن ها کاندوم Double Delay گفته می شود. استفاده از کاندوم تاخیری فیزیکی به همراه مواد تاخیری فقط برای افرادی که مشکل حاد زود انزالی دارند پیشنهاد می شود. این نوع کاندوم ها باعث ایجاد بی حسی و کاهش لذت جنسی نمی شوند امّا باعث انزال طولانی و یا حتی عدم رسیدن به انزال می شوند.

 

معرفی بهترین کاندوم های تاخیری + قیمت و خرید آنلاین

خرید کاندوم

کاندوم ایکس دریم 12 تایی تاخیری

کاندوم شادو 12 تایی تاخیری

کاندوم کاپوت 45 دقیقه ای تاخیری نازک

 

کاندوم های تاخیری چگونه کار می کنند؟

هم اکنون تنوع محصولات بهداشت جنسی آنقدر زیاد بوده که گاهی باعث سردرگمی مشتریان می شود. قفسه های رنگارنگ کاندوم هایی که هر کدام نوید مقاربت هیجان انگیزی به شما می دهند؛ بسیار وسوسه کننده است. چرا باید از میان همه این محصولات کاندوم تاخیری را انتخاب کنیم؟

 در صورتی که حس می کنید باید زمان بیشتری برای مقاربت داشته باشید. این کاندوم ها مکانیسم اثر بسیار جالبی دارند. در حقیقت به تاخیر انداختن اوج را با با بی حس کردن موقتی آلت جنسی منتسب به مردان انجام می دهند.

کرم یا محلول بنزوکائین در داخل کاندوم برای پیشگیری از انزال و طولانی شدن نعوظ در حین مقاربت حساسیت اندام جنسی مرد را کم می کند. برای خرید کاندوم و انتخاب بهترین نوع آن می توانید اینترنتی خرید کنید.

درمان زود انزالی مردان

آمپول درمان زود انزالی مردان

همین جا صراحتا بگوییم: هرگز از آمپول درمان زود انزالی مردان استفاده نکنید! این کار بسیار خطرناک بوده و امکان دارد باعث از دست رفتن قوای جنسی فرد شود.

زود انزالی ثانوی

در افراد مبتلا به زود انزالی ثانوی وقتی درمان از داروی پاروکستین و رفتار درمانی به شکل قطع و وصل انزال به مدت 12 هفته صورت گیرد، فقط 70 درصد بیماران قادر به حفظ و نگهداری و کنترل انزال خواهند بود و دوره درمان به صورت متوسط 3 ماه است.

تکنیک مسترز و جانسون برای درمان زود انزالی مردان

استفاده از تکنیک مسترز جانسون یکی از راه های تاثیرگذار برای درمان زود انزالی مردان است. در این روش مرد با بیرون کشیدن آلت تناسلی وقتی نزدیک به انزال بوده و فشار دادن کلاهک آلت، مقداری توقف و بعد ادامه دخول می تواند طول رابطه را بیشتر کند. این کار را می توان چندین بار طی رابطه انجام داد.

درمان زود انزالی مردان بدون دارو

درمان های غیردارویی زود انزالی برای افزایش زمان انزال در مردان نهایت بخش تر از روش های دارویی بوده است. شما روش های رایج را با نظر و تحت مشورت متخصص رابطه تراپیست می توانید انجام دهید. این درمان ها شامل موارد زیر می باشند.

عشق بازی در طول زمان معجزه درمان زود انزالی مردان

رابطه جنسی طولانی به مرد آموزش می دهد که چگونه هیجاناتش را کنترل کند. بانوان برای رسیدن به تحریک جنسی نیاز به زمان طولانی تری دارند، اما مردان سریعا می توانند مراحل چرخه جنسی را طی کنند. پس در یک رابطه جنسی مرد یاد می گیرد چگونه هیجاناتش را به عقب بیندازد و عمل را آهسته پیش برده و زمان رابطه جنسی را مدیریت کند.

استفاده از کاندوم

یکی دیگر از روش های جلوگیری از انزال زودرس استفاده از کاندوم تاخیری است. استفاده از کاندوم معمولی هم انزال را به تاخیر می اندازد. قرص های تاخیری به خاطر عوارض نامطلوب پیشنهاد نمی شوند.

کگل برای درمان زود انزالی مردان

تمارین کگل تمارینی می باشند که عضلات کف لگن را تقویت می کنند و با این کار کنترل شما را روی انزال بالا می برند.

کاهش فاصله های زمانی میان دفعات مقاربت

وقتی فرد مدت زیادی رابطه نداشته باشد یا میان روابطش فاصله زمانی می افتد، زمان انزال کم می شود. پس میان روابط جنسی فاصله های طولانی مدت نیندازید.

تقویت عضلات روشی برای درمان زود انزالی

بعضی تمارین ورزشی مثل شنا سوئدی هم باعث تقویت عضلات شده و کنترل فرد را بیشتر می کند. تمارین دیگری هم هستند ولی برای آن ها به مربی نیاز پیدا می کنید تا با در نظر گرفتن شرایط خاص بدنی آن ها را به شما یاد دهد.

خارج کردن ذهن از رابطه برای درمان زود انزالی مردان

گاهی اوقات با نزدیک شدن به انزال می توانید به مسائل کاری و غیرجنسی فکر کنید. یعنی در حقیقت حواس خود را از عمل جنسی که در حال انجامش هستید، پرت کنید. این کار باعث به تاخیر افتادن انزال و مانع از زود انزالی می شود.

تاثیر روش استارت استاپ بر زود انزالی

یک درمان مهم در درمان زود انزالی تمرین استارت استاپ است. این تمرین در حین دخول انجام می شود. وقتی فرد در طی مقاربت، به حس اوج و انزال نزدیک می شود، دست از تحریک بر می دارد و برای چند ثانیه هیچ فعالیتی نمی کند. بعد دوباره از نو فعالیت خود را آغاز می کند. این کار را می توانید از 4 بار وارد کردن آلت تناسلی و بعد یک بار توقف شروع کنید تا نهایتا به اوج برسید. در طی زمان و رابطه های بعدی عدد را بیشتر کنید.

اسپری و ژل های تاخیری

ژل ها و اسپری های تاخیری با بی حس کردن اعصاب آلت تناسلی بر درمان زود انزالی مردان تاثیر می گذارند. بی حسی این ناحیه باعث شده که آلت تناسلی تحریک کم تری را حس کند و در نهایت زود انزال به عقب بیفتد.

استفاده از تکنیک های روانشناختی

همان طور که ذکر شد استرس و اضطراب از دلایل اصلی و عمده زود انزالی و به صورت کلی مشکلات جنسی می باشند. اگر علت مشکل شما این مسائل باشد، لازم بوده که روشی برای کسب آرامش خود پیدا کنید. تکنیک های روانشناختی در این زمینه بسیار تاثیرگذار و نهایت بخش می باشند. مدیتیشن، یوگا و به صورت کلی هر تکنیک آرام سازی می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

استفاده از داروهای طبیعی

دارو های طبیعی گیاهان دارویی می باشند که خاصیت آرامش بخشی دارند. اگر زود انزالی به خاطر تشویش، نگرانی و استرس رخ دهد، استفاده از دارو و گیاهانی طبیعی آرامش بخش برای درمان تا حد بسیاری تاثیر دارد.

استفاده از روش های مناسب

روش ها تاثیر بسیاری و تاثیرگذاری در درمان زود انزالی مردان اجرا می کنند. روشی که تحریک کم تری برای شما داشته باشد می تواند زود انزالی را درمان کند. روش های جنسی که کم تر باعث تحریک می شوند به این صورت می باشند:

خوابیده به پشت: در این روش شما به پشت دراز کشیده و پارنترتان روی شما قرار و کنترل مقاربت را در دست می گیرد. شما باید همه بدن خود را رها کنید تا فشار و تحریک کم تری اعمال شود. در صورت نیاز به کنترل مقاربت می توانید دست های خود را بر پشت پارنترتان گذاشته و با اعمال فشار کمی سرعت و میزان تحریک را تنظیم کنید.

روش ایستاده: در این روش شما می توانید ایستاده با پارنترتان مقاربت داشته باشید و یا حتی در صورت داشتن توان بدنی، پارنتر خود را هم در آغوش بگیرید. در این شرایط بیش تر انرژی بدن معطوف فعالیت های دیگر شده و فشار و تحریک کم تری به آلت تنسلی و نقاط حساس وارد می شود. این روش هم حس صمیمت شما و پارنترتان را افزایش داده و هم انزال را به تاخیر می اندازد.

توجه داشته باشید که استفاده از بعضی روش ها در مقاربت مثل روش میسیونری که زن به پشت دراز کشیده و مرد در رو قرار می گیرد، می تواند تحریک بالایی ایجاد کند و در نهایت انزال سریع تر رخ می دهد.

فشار کم تر در مقاربت

به صورت معمول مردان علاقه دارند که مقاربت سریع و عمیقی داشته باشند؛ اما این نوع رابطه باعث تحریک بسیاری و در نهایت انزال زودرس می شود. باید در طول رابطه برای درمان زود انزالی مردان با سرعت آرامی پیش بروید و ضربه های خود را آرام و کند کنید. این نوع رابطه به جز بالا بردن لذت برای پارنترتان، زودانزالی را هم کم می کند.

جدیدترین مقالات

روغن خراطین برای صورت

روغن خراطین برای صورت و مو

روغن خراطین برای صورت تاثیرات شگفت انگیزی دارد. روغن خراطین به انگلیسی earthworm oil روغنی با خواص دارویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *