Search
Close this search box.

کاندوم ضد حساسیت

کاندوم ضد حساسیت

کاندوم ضد حساسیت یکی از بهترین نوع کاندوم هایی است که در بازار وسایل جنسی ارائه می گردد. حساسیت به لاتکس یکی از عوارض استفاده از محصولات ساخته شده با این پروتئین گیاهی است. به دنبال مرتفع نمودن حساسیت برخی از افراد به کاندوم لاتکس طرح تولید و عرضه کاندوم غیر لاتکس کارآمد بود با این حال برخی از افراد استفاده از کاندوم لاتکس را به علت جنس مناسب و ضخامت کم و همچنین قیمت مناسب تر ترجیح داده و در این راستا نوعی کاندوم لاتکس با ماده ضد حساسیت طراحی و تولید گردید.

فروش این کاندوم که هم اکنون با عنوان کاندوم ضد حساسیت شناخته می شود به صورت گسترده نبوده و ممکن است در بسیاری از داروخانه های داخلی به ویژه در شهرستان ها یافت نگردد. در ادامه علاوه بر معرفی کلی و اجمالی این محصول شما را با یک روش کاملا مطمئن جهت خرید این محصول آشنا خواهیم ساخت.

 

کاندوم ضد حساسیت

کاندوم ناچ کدکس حساس حرفه ای

کاپوت فوق نازک حساس

کاندوم کاپوت نازک 58 درصدی نامرئی حساس

 

علائم حساسیت به لاتکس چگونه است؟

علائم حساسیت به کاندوم لاتکس در افراد مختلف به صور متفاوت و علل مختلفی بروز می کند. اغلب افراد در دفعات اولیه رابطه جنسی محافظت شده بوسیله کاندوم لاتکس با گونه ای التهاب و سوزش جزیی مواجه می شوند که بر اثر واکنشی طبیعی پوست در مواجهه با لاتکس ایجاد می گردد با این حال در دفعات بعدی التیام پیدا کرده و این علائم جزیی مشاهده نمی گردد اما اگر در اوایل استفاده از کاندوم لاتکس با سوزش و یا خارش جدی مواجه شدید ممکن است از علائم حساسیت به لاتکس باشد.

در صورت بروز این علائم ممکن است حساسیت مورد نظر در خصوص مواد روغنی روی کاندوم ایجاد شده باشد و ناشی از لاتکس نباشد. به هر حال پس از چندی به خوبی متوجه حساسیت به لاتکس و یا مواد روی کاندوم خواهید شد. دقت کنید که اگر در مراحل اولیه تجربه روابط جنسی هستید احساس درد، سوزش و خارش طبیعی بوده و ممکن است با علائم حساسیت به لاتکس اشتباه گرفته شود.

حساسیت به لاتکس در زنان مشهود تر است

حساسیت به لاتکس در زنان و مردان رخ می دهد با این وجود ساختار ارگونومی واژن به گونه است که توانایی کمتری در مقابله با علائم حساسیت داشته و ممکن است تداوم استفاده از لاتکس با بروز مشکلات جنسی جدی در زنان همراه گردد.

آلت تناسلی مردانه پس از استفاده از کاندوم لاتکس به راحتی قابل شستشو بوده و  ذرات جدا شده از لاتکس را می توان به سادگی از روی آن پاک نمود در حالی که واژن زن امکان شستشوی دقیق و حرفه ای را نداشته و شستشوی حرفه ای با استفاده از پمپ های مخصوص به عوارض جدی همچون از بین رفتن باکتری های مفید در این ناحیه منجر می گردد. در این صورت استفاده از کاندوم ضد حساسیت پیشنهاد می شود.

کاندوم ضد حساسیت

تاثیر کاندوم ضد حساسیت

کاندوم ضد حساسیت در دو طرف داخلی و خارجی آغشته به مواد ضد حساسیتی بوده و در کنار این ماده ممکن است آغشته به برخی دیگر از مواد تاخیری، بی حس کننده، روان کننده، تحریک کننده، آنتی باکتریال و مواد دیگر باشد. کاندوم ضد حساسیت قادر است با تاثیر بر روی ذرات لاتکس از تاثیر عملکردی آن بر روی پوست انسان جلوگیری کند.

این کاندوم همچنین برای افرادی که اولین روابط جنسی خود را تجربه می کنند مناسب بوده و از بروز سوزش ها و التهاب های خفیف و جزیی جلوگیری می کند. دقت کنید که سوزش و التهاب ایجاد شده به علت زخم بودن واژن با اسفاده از این کاندوم و دیگر انواع کاندوم ها قابل بهبود نبوده و صرفا نیاز به مراعات و فاصله زمانی میان روابط جنسی متعدد دارد.

علائم حساسیت به کاندوم

زمان استفاده از کاندوم، هر یک از زوجین می توانند بعد از تماس مستقیم با لاتکس و یا استنشاق ذرات لاتکس واکنش آلرژیک متفاوت داشته باشند که این واکنش ها می تواند باعث ایجاد طیف گسترده ای از علائم شود.

آلرژی خفیف و ملایم

یک واکنش آلرژیک خفیف می تواند شامل علائم فوری از جمله خارش، ورم، سوزش و راش پوستی باشد.

آلرژی متوسط به کاندوم

علائم حساسیت متوسط زمان استفاده از محصولات لاتکس شامل خارش گلو، آبریزش بینی، عطسه، سرفه، خس خس کردن گلو و مشکلات تنفسی کم است.

آلرژی شدید

افرادی که نسبت به استفاده از محصولات لاتکس آلرژی شدید دارند دچار یک بیماری به نام انافیلاکسی می شوند. در طی این بیماری، سیستم ایمنی بدن باعث آزاد شدن مقدار زیادی ترکیب ملتهب کننده به نام هیستامین می شود که این ترکیب به سرعت در سراسر بدن پخش می شود.

بر اساس تحقیقات یک دانشگاه آمریکایی علائم آنافیلاکسی عبارت هستند از : ورم، فشار خون پایین، حالت تهوع، سرگیجه، خشکی گلو، اسهال، استفراغ، دل درد، مشکلات تنفسی، ضربان قلب بالا و ایست قلبی

علائم این بیماری به سرعت آشکار می شود و در سراسر بدن پخش می شود. افرادی که این بیماری را تجربه می کنند باید فورا و به سرعت با اورژانس تماس بگیرند.

علل پاره شدن کاندوم
 

علائم حساسیت به کاندوم در زنان

حساسیت در زنان می تواند به روش های مختلف بروز کند که شامل موارد زیر است.

خارش :

اولین علامت آلرژی در زنان را میتوان خارش نامید. در این حالت زنان در ناحیه واژن دچار خارش می شوند که بنا به میزان شدت می تواند کم یا زیاد باشد هم چنین گاهی اوقات این خارش در ناحیه داخل واژن هم رخ می دهد.

سوزش :

علامت بعدی حساسیت به کاندوم را می توان سوزش نامید که یکی دیگر از نشانه های عرف در حساسیت و آلرژی است که در بانوان نفوذ می کند.

راش پوستی :

یکی دیگر از علائم معمول و رایج راش پوستی است که در ناحیه واژن رخ می دهد و معمولا به صورت رنگ صورتی است.

تاول :

معمولا بعد از استفاده طولانی مدت از کاندوم های لاتکس امکان دارد تاول هایی بسته به میزان و شدت حساسیت در ناحیه واژن ایجاد شود که توصیه می شود در صورت مشاهده استفاده از محصولات لاتکس را متوقف و از دیگر مدل ها بهره مند شوند.

تشخیص حساسیت به کاندوم

برای تشخیص حساسیت پزشک در ابتدا به علائم فرد توجه می کند. هم چنین امکان دارد  در مورد شغل فرد هم سوال شود چون افراد و کارکنانی که مرتبطا با محصولات لاتکس در ارتباط می باشند، خطر ابتلا به بیماری برای آن ها بیشتر است.

علاوه بر این موارد یک متخصص آلرژی امکان دارد آزمایش های دیگر را برای بررسی حساسیت پوست فرد نسبت به لاتکس یا وجود آنتی بادی های لاتکس در خون فرد انجام دهد.

عوامل به وجود آورنده حساسیت

گاهی اوقات بعضی از افراد زمان استفاده از کاندوم دچار سوزش، خارش، قرمزی و تورم در ناحیه تناسلی خود می شوند که این موارد می توانند از علائم اصلی حساسیت به کاندوم باشند. اگر شخصی بعد از استفاده دچار حساسیت شود امکان دارد که در واقع مشکل از سمت خود شخص نباشد. گاهی اوقات بعضی از تولیدکنندگان، از مواد اسپرم کش و روان کننده شیمیایی کمک می گیرند که این امر باعث تحریک دستگاه تناسلی و ایجاد خارش و سوزش در ناحیه تناسلی می شود، هم چنین خود لاتکس که اکثر کاندوم ها از آن تولید می شوند هم می تواند ایجاد مشکل کند. کاندوم ضد حساسیت

لاتکس

جنس لاتکس از شیره درختان لاستیکی به دست می آید و تولید کنندگان برای ساخت این محصول و دیگر محصولات پزشکی از جمله دستکش (که برای جلوگیری از بیماری های ویروسی از جمله کرونا بسیار موثر است) از لاتکس کمک می گیرند.

لاتکس طبیعی حاوی پروتئین هایی است که می تواند باعث آلرژی در ناحیه آلت تناسلی شود. بر اساس یک تحقیق که در سال 2016 انجام شده در حدود 4.3% از جمعیت جهان نسبت به لاتکس حساسیت دارند. آلرژی هایی که از طریق لاتکس اتفاق می افتد به مرور زمان و بر اثر استفاده مکرر ایجاد می شود که این علائم از نظر شدت و حساسیت می توانند متفاوت باشند.

در این مقاله در خصوص علائم و انواع حساسیت به کاندوم پرداخته شده است و هم چنین در خصوص گزینه های درمانی و اینکه چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم هم صحبت شده است. کاندوم ضد حساسیت

اسپرم کش ها

اسپرم کش، نوعی ماده برای جلوگیری از رسیدن اسپرم به تخمک است که به صورت ژل، کف، و یا شیاف موجود است. هم چنین زوجین می توانند کاندوم های آغشته شده به اسپرم کش را خریداری و بهره مند شوند. ذکر این نکته ضروری است که ماده اصلی بسیاری از اسپرم کش ها غیروکسینول 9 است که اسپرم ها را از بین می برد. با اینحال استفاده مداوم از کاندوم های آغشته شده به اسپرم کش باعث سوزش و درد در ناحیه تناسلی می شود. کاندوم ضد حساسیت

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO)، استفاده مداوم از اسپرم کش ها، می تواند خطر ابتلا به بیماری های عفونتی از جمله سوزاک را افزایش دهد چون مخاط واژن در زمان تماس با اسپرم کش ها مستعد ابتلا به حمله میکروارگانیسم ها می شود.

روان کننده های شیمیایی

استفاده از روان کننده ها می تواند باعث افزایش لذت جنسی در زوجین شود اما بدلیل اینکه بعضی از روان کننده ها حاوی مواد شیمیایی مانند پروپیلن گلیکول و گلیسرول می باشند، این مواد می تواند باعث ایجاد درد و سوزش و خارش در ناحیه تناسلی زوجین شود. هم چنین بعضی از روان کننده ها حاوی مواد اسپرم کش هم می باشند که استفاده از این مواد می تواند بافت های واژن را مختل و خطر ابتلا به بیماری های عفونی را افزایش دهد.

حساسیت به کاندوم خاردار و تاخیری

حساسیت به کاندوم خاردار یا تاخیری می تواند به روش های مختلفی بروز کند. علت اصلی آلرژی می تواند وجود لاتکس در این دو مدل باشد که سبب می شود زن یا مرد به این محصولات حساسیت پیدا کنند و در نتیجه باعث ایجاد عوارضی از جمله سوزش، خارش و قرمزی ناحیه آلت تناسلی شود که توصیه می شود در چنین مواقعی بلافاصله استفاده از این مدل را قطع کرده و از دیگر مدل ها بهره مند شوند.

سندروم لاتکس میوه ای

بعضی از افراد علاوه بر حساسیت به لاتکس به بعضی از میوه ها هم حساسیت دارند که نام این مورد سندروم لاتکس میوه ای نامیده می شود. علت این اتفاق این است که میوه های خاص حاوی پروتئین هایی می باشند که مشابه لاتکس عمل می کنند. با توجه به بررسی های انجام شده در سال 2016 ثابت شده که 35% افرادی که به لاتکس مبتلا می باشند خطر آلرژی به یک چند مورد از میوه های زیر را هم دارند.

  • آووکادو
  • موز
  • کیوی
  • خربزه
  • هلو
  • آلو
  • پاپایا
  • گوجه فرنگی

به همین افراد مبتلا به حساسیت به لاتکس به بادوم زمینی و بلوط و یا هر دو هم حساسیت دارند.

راهکارهایی برای جلوگیری از حساسیت به کاندوم

اگر چه مناسب ترین کاندوم ها با لاتکس ساخته می شوند اما جایگزین های زیادی در دسترس است. در مورد آلرژی با شرکای جنسی خود صحبت کنید تا هر دو از انواع کاندوم ضد حساسیت استفاده کنید و مناسب ترین گزینه غیر لاتکس را خریداری کنید.

انواع کاندوم با جنس پلی اورتان

پلی اورتان ماده اصلی در انواع کاندوم ضد حساسیت است. پلی اورتان می تواند نازک تر از لاتکس شود و گرما را به خوبی انتقال می دهد؛ بنابراین تقریباً حسی طبیعی دارد. پلی اورتان قدرت کشسانی خوبی مثل لاتکس ندارد و به همین دلیل، امکان دارد به راحتی استفاده از انواع کاندوم لاتکس نباشد.

انواع کاندوم ضد حساسیت با پلی ایسوپرن (Polyisoprene)

این ماده جدیدترین ماده در ساخت کاندوم های غیر لاتکس و انواع کاندوم ضد حساسیت است. پلی ایسوپرن یک لاستیک مصنوعی است که گرما را بهتر از لاتکس هدایت می کند و احساس طبیعی تری در زمان رابطه جنسی به طرفین می دهد. هم چنین بهتر از پلی اورتان کشیده می شود. این کاندوم از درصد محافظت خوبی برخوردار است و انواع مختلفی مبتنی بر آب یا سیلیکون دارد. می توانید با خواندن محتویات روی جعبه انواع کاندوم پلی ایسوپرن، متوجه ترکیب آن بشوید.

سوزش زمان استفاده از کاندوم نشانه چیست ؟

یکی از متداول ترین سوالات پیرامون حساسیت به کاندوم، سوزشی است که گاه مصرف کنندگان دچار آن می شوند. این سوزش در اکثر موارد از علائم حساسیت به کاندوم به حساب می آید اما دلایل دیگری هم می تواند داشته باشد. عفونت های قارچی و ژل لوبریکانت یا روان کننده هایی که به زمان رابطه جنسی مورد استفاده قرار می گیرند هم می توانند ایجاد سوزش و خارش در اندام تناسلی کنند. اگر همیشه این مشکل برای شما وجود دارد، بهتر است این مسئله را با پزشک در میان بگذارید تا راهکاری مناسب به شما ارائه دهد.

مناسب ترین مارک کاندوم ضد حساسیت

یکی از مناسب ترین راهکارها برای اینکه هم از کاندوم استفاده کنید و هم واکنش های آلرژیک نسبت به مصرف آن از خود نشان ندهید، استفاده از کاندوم ضد حساسیت است. به این منظور می توانید از کاندوم های زیر استفاده نمایید:

کاندوم ضد حساسیت نوتلا کاپوت : این محصول از لاتکس بسیار نازک اما مقاوم بوده و دارای ترکیبات موثر جهت به تاخیر انداختن انزال و افزایش میل جنسی است.

کاندوم شادو مدل Sensitive : این کاندوم هم بسیار نازک و مقاوم بوده و برای زوجینی که از مقاربت های دردناک گله مند می باشند، گزینه ایده آلی به شمار می آید.

کاندوم کدکس مدل سنسیتیو: از لاتکس صد در صد طبیعی ساخته شده و با داشتن ساختاری مناسب جهت تحریک بیشتر میل جنسی را هم زیاد می کند.

 

مزایای استفاده از کاندوم ضد حساسیت

کاندوم ضد حساسیت نیز همچون دیگر انواع کاندوم ها دارای مزیت های گوناگونی بوده می توان آن ها را به صورت ذیل ذکر نمود:

  • پیشگیری از بارداری ناخواسته
  • پیشگیری از انتقال ویروس های مقاربتی
  • پیشگیری از بروز و یا افزایش عفونت های باکتریایی
  • پیشگیری از التهاب و حساسیت در واژن و یا آلت تناسلی

این مزایا صرفا در صورت استفاده از کاندوم ضد حساسیت اصل و مرغوب امکان پذیر بوده و در صورت خرید کاندوم ضد حساسیت ارزان قیمت و بی کیفیت باید منتظر عوارض جدی آن باشید. این کاندوم عارضه خاصی را به همراه نداشته و تمامی گروه های مختلف جنسی قادر به خرید و استفاده از آن می باشند.

کاندوم ضد حساسیت را چگونه و از کجا تهیه کنیم؟

همانگونه که اشاره کردیم کاندوم ضد حساسیت را نمی توانید به راحتی از داروخانه های اطراف خریداری نموده و استفاده نمایید چرا که اصولا وسایل جنسی نوین اغلب در داروخانه های داخلی یافت نمی گردند. برخی از داروخانه ها نیز مبادرت به عرضه کاندوم ضد حساسیت غیر اصل نموده و قطعا عملکرد واقعی را نخواهد داشت.

شما می توانید برای خرید کاندوم ضد حساسیت از طریق وب سایت مستر کینگ اقدام کنید. وب سایت مستر کینگ یکی از معدود فروشگاه هایی می باشد که مبادرت به فروش کاندوم ضد حساسیت و بسیاری دیگر از محصولات جنسی نادر نموده است. شما قیمت کاندوم ضد حساسیت را در وب سایت ما مشاهده می کنید. در صورت تمایل و جهت سفارش محصول و ارسال محرمانه آن با ما تماس بگیرید.

سخن پایانی

دانستیم که در روابط جنسی امکان دارد عوامل مختلفی ایجاد حساسیت نمایند اما حساسیت به کاندوم از نوع لاتکس بیشترین دلیل این واکنش است. بهتر است اگر علائم حساسیت به کاندوم را حس می کنید، این موضوع را با شریک جنسی خود مطرح نمایید تا بتوانید مناسب ترین گزینه انتخاب کاندوم و مواد روان کننده را برای خود انتخاب کنید.

در صورت بروز هر نشانه آلرژیک به سرعت به پزشک مراجعه کرده تا منشا آلرژی مشخص شود. دقت کنید که آلرژی به لاتکس و یا جنس های دیگر کاندوم امکان دارد به مرورزمان و بعد از چندین بار مصرف ایجاد شود.

جدیدترین مقالات

روغن خراطین برای صورت

روغن خراطین برای صورت و مو

روغن خراطین برای صورت تاثیرات شگفت انگیزی دارد. روغن خراطین به انگلیسی earthworm oil روغنی با خواص دارویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *