Search
Close this search box.

درمان زود انزالی

درمان زود انزالی

درمان زود انزالی می تواند تا حد بسیار زیادی در بهبود کیفیت رابطه جنسی موثر باشد! مشکلات زناشویی یکی از مهمترین مسائل موجود در زندگی افراد است که در بسیاری از موارد به سردی یک رابطه و در موارد محدودتر به متارکه و جدایی می انجامد چرا که معاشقه و نزدیکی مهمترین ارکان رابطه زناشویی را تشکیل می دهند.

این ارکان ممکن است تحت تاثیر مسائل فراوانی واقع شده و کیفیت رابطه زوجین را به شدت تحت تاثیر قرار دهند. در ادامه به یکی از مهمترین مسائل موجود در این عرصه با عنوان –زود انزالی و درمان آن – خواهیم پرداخت. با مستر کینگ همراه باشید!

زود انزالی به چه معناست؟

زود انزالی یا انزال زودرس به معنای خروج اسپرم و ارضا شدن مرد در فاصله کمی پس از شروع رابطه جنسی و یا پیش از شروع رابطه به علت تحریک بسیار زیاد و یا مشکلات عصبی و عاطفی است. اینکه گفته می شود زود انزالی به معنای ارضا شدن مرد پیش از شریک جنسی خود می باشد، یک تعریف صحیح نبوده و در بسیاری از موارد ممکن است زن به علل مختلف قادر به ارضا شدن در زمان مناسب نباشد، بی آنکه بتوان زود انزالی را در خصوص همسر وی مطرح نمود.

درمان زود انزالی

مدت زمان یک رابطه جنسی مطلوب چقدر است؟

این سوال یک جواب قطعی ندارد. افراد با شرایط بدنی و روحی متفاوت، رابطه جنسی متفاوتی را نیز تجربه می کنند. اما اغلب افرادی که به عنوان سکسولوژی فعالیت دارند، رابطه ای که پنج الی ده دقیقه طول بکشد را در زمره یک رابطه مطلوب و سالم قرار داده اند. دقت کنید که این زمان صرفا مشمول رابطه جنسی کامل بوده و معاشقه و مقدمات رابطه را در بر نمی گیرد. در صورتی که خروج اسپرم در کمتر از دو دقیقه اتفاق بیفتد، مرد با مشکل زود انزالی مواجه بوده و نیاز به درمان دارد.

علل زود انزالی در مردان چیست؟

نمی توان در خصوص همه مردان پاسخ های یکسان و مشابهی را ارائه نمود اما مشکلات روانی ناشی از تحریک بسیار زیاد، مشکلات عاطفی و همچنین عدم قوای ماهیچه های جنسی از مهمترین عوامل ایجاد انزال زود رس هستند. لازم به ذکر است که زود انزالی در افرادی که دوران اولیه رابطه جنسی را تجربه می کنند مطرح نبوده و اصولا پزشکان زود انزالی و ارضا شدن های کمتر از دو دقیقه در این دوران را عادی می دانند.

 

درمان زود انزالی

کاپوت تاخیری حلقوی نان استاپ

کاپوت 7 کاره تاخیری گرم

کاپوت 7 کاره تاخیری سرد

 

درمان زود انزالی

 

پنج قدم تا درمان زود انزالی

در صورت مراجعه به یک سکسولوژیست متبحر، با پیشنهادات مختلفی برای درمان زود انزالی مواجه می گردید که شامل درمان های روانی، دارویی و عضلانی هستند. این روش ها به صورت ترتیبی اعمال شده و علم پزشکی امتحان نمودن قدم آخر در اول راه را کاری نادرست می داند. اقدامات مربوطه عبارتند از:

  1. انجام تمرینات ریلکسیشن
  2. تقویت عضلانی
  3. استفاده از وسایل و داروهای تاخیری
  4. بکار بردن روش ماستر و جانسون
  5. استفاده از داروهای موضعی

قدم اول: انجام تمرینات ریلکسیشن برای درمان زود انزالی

این تمرینات با هدف حفظ کنترل بر رابطه جنسی انجام می گردد و شامل مجموعه ای از اقدامات ابتدایی برای کنترل هیجان مرد در زمان رابطه جنسی است. در صورتی که فرد به یک اختلال جدی در خصوص زود انزالی مبتلا نباشد، می توان با صبر و حوصله و بدون استفاده از روش هایی دارویی و موضعی این مسئله را حل نمود. دقت نمایید که همه مراحل از جمله قدم اول به شدت نیازمند همکاری زوجین بوده و ایجاد فشار روانی بر مرد در این زمینه ممکن است به نتایج مطلوبی منتهی نگردد.

قدم دوم: تقویت عضلانی

این روش نیاز به صبر و حوصله بسیاری دارد. درمان با این روش ممکن است ماه ها به طول بیانجامد و در عین حال با نتیجه مطلوب همراه نباشد. این روش به همراه تمرینات ریلکسیشن، قدم های مقدماتی درمان زود انزالی را تشکیل می دهند و بدون تعارف بگوییم که اغلب مردان چندان علاقه ای به استفاده از روش های اول و دوم ندارند چرا که درمان در این مراحل نیاز به یک دوره طولانی دارد.

قدم سوم: استفاده از وسایل و داروهای تاخیری

متداول ترین روش درمان زود انزالی در ایران، استفاده از وسایل و داروهاییست که با پسوند  – تاخیری – و اغلب در داروخانه ها به فروش می رسند. کاندوم تاخیری شناخته شده ترین وسیله ممکن در این زمینه است. این وسیله علاوه بر اینکه از ارضای زود هنگام مرد جلوگیری می کند، به عنوان دومین وسیله پیشگیری از باردارای بوده و این امر به محبوبیت آن افزوده است.

داروهای خوراکی جهت تاخیر در زمان ارضا شدن نیز از جمله روش های متداول است و اغلب در جوانانی که به تازگی فعالیت جنسی را آغاز نموده اند مورد استفاده قرار می گیرند.

قدم چهارم: بکار بردن روش ماستر و جانسون برای درمان زود انزالی

این شیوه به علت عدم استفاده از داروها و وسایل تاخیری در میان سکسولوژیست ها بسیار محبوب است، عوارض جانبی ندارد و در درمان زود انزالی بسیار موثر خواهد بود. روش ماستر و جانسون شامل شناخت و کنترل احساسی است که موجب نعوظ زود هنگام در مرد و ارضای وی می گردد. این احساس در مردان مختلف با یکدیگر متفاوت بوده و شناخت آن ممکن به طول بینجامد. این روش نیز به یاری زوجین نیاز داشته و در صورت عدم همکاری یکی از طرفین، به احتمال زیاد به شکست منجر گردد.

قدم پنجم: استفاده از داروهای موضعی مخصوص درمان زود انزالی

استفاده از داروهای موضعی همچون اسپری ها و کرم های تاخیری به عنوان راه حل نهایی شناخته می شوند چرا که در بسیاری از افراد ممکن است به حساسیت های موضعی و یا ارضای دیر هنگام منجر شود. دقت کنید که ارضای دیر هنگام علاوه بر شما ممکن است به یک تجربه ناخوشایند جنسی برای شریک زندگیتان مبدل گردد با این حال اگر روش های پیشین به عنوان یک راه حل کار آمد قادر به درمان زود انزالی شما نبودند، می توانید از این روش یاری بگیرید.

در این مقاله تلاش کردیم تاشما را با بعضی از روش هایی که می توان به کمک آن زود انزالی را درمان نمود آشنا نماییم امیدواریم در این مطلب توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در این زمینه به شما ارائه نموده باشیم.

درمان زود انزالی با میوه و گیاهان

نجاندن غذاهای غنی از روی و مهمیم مانند صدف، دانه کدو تنبل، سویا، ماست، اسفناج، جوانه گندم، انواع بادام، لوبیا قرمز، نخود، کنجد، گوشت گاو و گوسفند، شکلات تلخ، سیر و نخود فرنگی در رژیم غذایی می تواند کمک زیادی به کنترل زود انزالی کند. در ادامه به جزئیات اثرات بعضی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

پیازچه

مطالعات نشان داده اند که پیاز و پیازچه ترکیبات مفیدی برای افزایش ظرفیت جنسی و تقویت اندام های تناسلی دارند. پس بهتر است هر روز با وعده های غذایی ناهار و شام خود پیاز یا پیازچه بخورید. به عنوان یک روش درمان زود انزالی در طب سنتی توصیه می کنیم که یک قاشق چای خوری دانه های پیازچه را با یک لیوان آب حل کرده و آن را برای سه وعده در روز مصرف کنید.

هویج

هویج واقعا چیزی فراتر از یک ماده غذایی خوشمزه است و می تواند برای درمان زود انزالی استفاده شود. زیرا می تواند میل جنسی را بهبود بخشد و به شما در کنترل انزال کمک زیادی کند. برای کسب نتیجه بهتر، هویج آب پز شده را به همراه با تخم مرغ و عسل به طور مرتب بخورید.

این ماده غذایی مملو از آنتی اکسیدان ها و بتاکاروتن است که در حین مقاربت می تواند جریان خون را در دستگاه تناسلی افزایش دهد.

بلغور جو دوسر

هنگامی که بلغور جو دوسر را به رژیم غذایی خود اضافه می کنید، سطح تستوسترون در جریان خون افزایش می یابد. از طرفی ماهیچه های آلت تناسلی شما آرام شده و احتمال بروز زود انزالی کم می شود.

درمان زود انزالی با هندوانه

هندوانه حاوی یک ماده مغذی گیاهی به نام سیترولین است که می تواند به بهبود میل جنسی شما کمک کند. فقط کافی است هر روز تکه‎ای هندوانه بخورید یا آن را به سالاد میوه خود اضافه کنید. جالب است بدانید که برای درمان دیر انزالی مردان در طب سنتی هم تاکید زیادی به مصرف هندوانه شده است.

گردو

گردو سرشار از چربی (امگا ۳)، مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی است و یک ماده غذایی بسیار عالی محسوب می شود. دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و مصرف منظم آن به کاهش ناباروری مردان، اختلال نعوظ و مشکلات آلت تناسلی مردان کمک زیادی می کند. خوردن گردو به عنوان میان وعده می تواند به افزایش کیفیت اسپرم و تحرک هم کمک کند.

آووکادو

می توان آووکادو را به عنوان یک میوه معجزه آسا شناخت، چون سرشار از ویتامین ها (مانند اسید فولیک) و مواد معدنی است و می تواند به تنظیم جریان خون کمک کند. همچنین با داشتن چندین چربی سالم باعث بهبود فرآیندهای متابولیک بدن مانند زود انزالی می شود.

موز

موز سرشار از پتاسیم است که به بهبود جریان خون کمک می کند. همچنین آنزیمی به نام بروملین تولید می کند که برای افزایش میل جنسی و به حداقل رساندن زود انزالی موثر است. خوردن آن نه تنها سطح انرژی شما را افزایش می دهد، بلکه به افزایش تستوسترون و تعداد اسپرم هم منجر می شود.

شکلات تلخ

جالب است بدانید که شکلات تلخ مملو از ریز مغذی ها است و به نوعی داروی تقویتی محسوب می شود. خوردن آن باعث می شود احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید چون محرک ترشح اندورفین از مغز است که سطح استرس و اضطراب را کاهش می دهد. به همین دلیل در کنترل زود انزالی موثر است.

قابل ذکر است که برای کنترل این اختلال جنسی باید غذاهایی مانند فلفل قرمز و نوشیدنی های کافئین دار را از رژیم غذایی خود حذف کنید. البته غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا و پروتئین کم هم برای آزادسازی سروتونین و کاهش اضطراب مفید هستند. رژیم غذایی شما باید سرشار از روی، سلنیوم، کلسیم و آهن باشد.

در کنار رژیم غذایی، انجام تمرینات ورزشی کگل (Kegel) هم می تواند کمک زیادی به تقویت عضلات لگن و کنترل زود انزالی کند. یک مطالعه معتبر در سال ۲۰۱۴ نشان داد که انجام ۱۲ هفته ای تمرینات کگل به مردان مبتلا به انزال زودرس کمک می کند تا رفلکس های انزال خود را کنترل کرده و زمان انزال را افزایش دهند.

برای انجام تمرینات کگل دراز بکشید یا در وضعیت راحتی بنشینید بدون این که به پرینه، منطقه ای بین مقعد و اندام تناسلی، فشار وارد کنید. ماهیچه های دخیل در قطع جریان ادرار را سفت کرده و تا جایی که امکان دارد آن ها را به مدت ۵ ثانیه محکم نگه دارید. ماهیچه ها را رها کرده و ۵ ثانیه استراحت کنید.

این روند را ۱۰ بار برای یک جلسه تکرار کنید. به طور کلی باید دو یا سه جلسه در روز انجام دهید. جالب است بدانید که ماهیچه های لگن همان ماهیچه هایی هستند که در قطع جریان ادرار نقش دارند.

درمان زود انزالی

درمان زود انزالی با داروهای گیاهی

از نظر متخصص طب سنتی، مصرف بعضی از داروهای گیاهی می تواند به اثرگذاری بیشتر درمان های خانگی کمک کند. می توانید با اطمینان روی درمان زود انزالی با گیاهان دارویی حساب باز کنید. امکان دارد این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که چه داروی گیاهی برای زود انزالی خوب است؟ از داروهای گیاهی موثر برای درمان زود انزالی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

آشواگاندا یا جینسینگ هندی

آشواگاندا یکی از قویترین داروی گیاهی برای درمان زود انزالی و دیگر مشکلات جنسی مردان محسوب می شود. این گیاه هندی قدرت مغز و میل جنسی را در بدن افزایش می دهد. در نتیجه کمک می کند تا بتوانید بهتر خود را کنترل کنید و طول مدت رابطه جنسی خود را افزایش دهید. مصرف دمنوش این گیاه باعث افزایش استقامت بدن می شود و همچنین در درمان اختلال نعوظ موثر است.

مارچوبه

ریشه این گیاه در پیشگیری از انزال زودرس بسیار مفید است. برای درمان زود انزالی با داروی گیاهی، می توانید یک عدد از آن را در شیر بجوشانید و هر روز دوبار عصاره آن بنوشید تا بتوانید کنترل خود بر عضلات آلت تناسلی را تقویت کنید. مارچوبه سرشار از ویتامین A و ویتامین C است و به کنترل سطح تستوسترون و افزایش تعداد اسپرم کمک زیادی می کند. بعضی از افراد معتقد هستند که این گیاه بهترین داروی گیاهی برای زود انزالی محسوب می شود.

زنجبیل

خوردن زنجبیل گردش خون را در بدن ما افزایش می دهد. در نتیجه می تواند جریان خون به ماهیچه های آلت تناسلی را هم افزایش دهد. این امر به مردان کمک می کند تا نعوظ و انزال خود را بهتر کنترل کنند. عسل یک داروی تقویتی قوی است و می تواند قدرت زنجبیل را افزایش دهد.

بهترین روش مصرف این داروی گیاهی برای زود انزالی مخلوط کردن نصف قاشق چای خوری زنجبیل با عسل و خوردن آن قبل از خواب است. می توانید زنجبیل را رنده کرده و روی یک غذای خانگی بمالید. امروزه امکان درمان زود انزالی با قرص گیاهی زنجبیل هم فراهم شده است.

درمان زود انزالی با سیر

سیر دارای خواص زیادی است و می تواند به شما در طولانی شدن رابطه جنسی کمک زیادی کند. این داروی گیاه ضد باکتریایی و ضد التهابی، گردش خون را در بدن بهبود می بخشد. برای درمان گیاهی انزال زودرس، می توانید یک حبه سیر خام را بجوید یا در روغن سرخ کنید و هر روز صبح، با معده خالی مصرف کنید.

مطالعات ثابت کرده اند که ادامه این روند به مدت ۴۰ روز اثرات مفیدی برای درمان زود انزالی به خصوص درمان زود انزالی زنان در طب سنتی و درمان دیر انزالی زنان در طب سنتی دارد.

داروی گیاهی آیورودا

آیورودا به عنوان یک سیستم درمانی سنتی هند، برای درمان همه چیز از دیابت گرفته تا التهاب به هزاران گیاه متکی است. از داروهای ترکیبی آیورودا برای درمان اختلال نعوظ و زود انزالی هم استفاده می شود.

یک مطالعه پزشکی در سال ۲۰۱۷ نشان داد که مردانی که از داروی آیورودا استفاده می کردند، توانستند مدت زمان لازم برای انزال در طول رابطه جنسی را اندکی افزایش دهند. در این زمینه با یکی از متخصصان طب سنتی مشورت کنید.

بامیه

می توانید این داروی گیاهی زود انزالی را به صورت تازه یا خشک شده مصرف کنید. استفاده منظم از یک قاشق چای خوری از پودر آن می تواند کمک زیادی به شما کند.

داروی گیاهی چینی

امروزه داروهای سنتی چینی به عنوان یک راه حل عالی برای درمان بسیاری از بیماری ها در نظر گرفته می شوند. چینی ها یک داروی ترکیبی ویژه ای برای درمان زود انزالی دارند که طبق مطالعات می تواند حدود ۲ دقیقه زمان انزال را افزایش دهد. از عوارض جانبی احتمالی آن می توان به درد معده، سرگیجه، درد خفیف بدن و کاهش میل جنسی اشاره کرد.

به یاد داشته باشید که داروهای گیاهی می توانند مانند داروهای معمولی بر بدن شما تأثیر بگذارند و باید با احتیاط مصرف شوند. آن ها امکان دارد واکنش ها یا عوارض جانبی ایجاد کنند، با سایر داروها تداخل داشته باشند و همیشه منطبق بر استانداردهای داروسازی تهیه نشوند.

در زمینه درمان زود انزالی با طب سنتی، بهتر است بدانید که در مباحثی با عنوان درمان زود انزالی حکیم ضیایی، درمان زود انزالی در طب سنتی دکتر روازاده و درمان زود انزالی در طب سنتی دکتر خیراندیش هم به نکات جالبی اشاره شده است. آن ها معتقد هستند که برای درمان خانگی زود انزالی به روش سنتی، باید مصرف داروهای گیاهی در نظر گرفته شود.

درمان زود انزالی در طب سنتی

متخصصان طب سنتی می گویند که علت زود انزالی، سردی عمومی مزاج و افزایش رطوبت دستگاه تناسلی و کمر است. در واقع تجمع بلغم و افزایش سودا در بدن تاثیر زیادی روی این مسئله می گذارد. پس باید مصرف مواد غذایی با طبع گرم و خشک مانند خرما، موز، نارگیل و انبه افزایش یابد.

طب سوزنی هم می تواند با تحریک اعصاب و ترشح هورمون های جنسی کمک زیادی به رفع این مشکل کند. در مورد تاثیرات مثبت تکنیک های کنترل انزال با کارشناس طب سنتی خود صحبت کنید.

 

جدیدترین مقالات

روغن خراطین برای صورت

روغن خراطین برای صورت و مو

روغن خراطین برای صورت تاثیرات شگفت انگیزی دارد. روغن خراطین به انگلیسی earthworm oil روغنی با خواص دارویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *