Search
Close this search box.

پاره شدن کاندوم

پاره شدن کاندوم

پاره شدن کاندوم چیست؟ چرا کاندوم سوارخ می شود؟ ترکیدن کاندوم چه دلایلی دارد؟  پاره شدن کاندوم در زمان مقاربت، احساسات مختلفی مثل ترس، وحشت، نگرانی و اضطراب زیادی از احتمال بارداری ناخواسته تا بیماری های مقاربتی و ایدز منتقل می کند، این غلاف نازک با جنس لاتکس یا پلی اورتان تنها چیزی بوده که با توجه به شرایط، از دو پارنتر در برابر عفونت های مقاربتی یا بارداری ناخواسته و یا هر دوی این موارد محافظت می کند.

اگرچه در لحظه ای که کاندوم پاره می شود، ترس از عواقب جدی آن می تواند استرس و دلهره وصف ناشدنی را به دنبال داشته باشد، اما در صورت مقابله سریع و مدیریت مناسب، به احتمال زیاد اختلالی ایجاد نخواهد شد.

به علاوه این اتفاق فرصتی خواهد شد تا زوجین در آینده انواع مناسب تری از کاندوم ها را انتخاب کرده و نحوه صحیح استفاده از کاندوم را بیاموزند تا خطر پارگی آن به حداقل کاهش پیدا کند. در این متن به اقدامات اولیه پس از پاره شدن کاندوم و روش های پیشگیری از پارگی کاندوم زمان رابطه می پردازیم. با مستر کینگ همراه باشید.

 

در صورتی که همیشه با مشکل ترکیدن کاندوم روبرو می شوید، از این کاندوم ها استفاده کنید:

 

به صورت کلی چند درصد احتمال دارد کاندوم در مقاربت پاره شود؟

اگر همه نکات صحیح استفاده از کاندوم را مد نظر داشته باشید احتمال پاره شدن کاندوم از 99 درصد کم تر است.

دلایل پاره شدن کاندوم چیست؟

  • استفاده نادرست از کاندوم
  • استفاده از کاندوم با اندازه کوچکتر از آلت
  • مقاربت طولانی مدت و یا خشن
  • نگهداری غیر اصولی کاندوم ها
  • باز کردن بسته حاوی کاندوم با قیچی، چاقو ویا دندان ها
  • درست قرار ندادن کاندوم روی آلت
  • استفاده از لغزنده کننده های پایه روغن با کاندوم های با جنس لاتکس
  • آسیب دیدن آن ها توسط ناخن و دیگر اشیاء برنده وتیز
  • استفاده از کاندوم در مقاربتهای غیر مهبلی
  • استفاده بیش از یک بار از کاندوم
  • استفاده از کاندوم های تاریخ گذشته
  • عدم استفاده و یا استفاده ناکافی از لغزنده کننده های مناسب

 

علل پاره شدن کاندوم

علل پاره شدن کاندوم

تاریخ مصرف کاندوم تمامی شده

همه کاندوم ها تاریخ انقضای مشخصی دارند که اصولا روی کاور هر یک از آن ها چاپ شده است. برندهای با کیفیت معمولا روی هر کاندوم به شکل مجزا تاریخ مصرف درج می کنند. اما امکان دارد در محصولاتی تنها یک تاریخ روی بسته ذکر شود. در هر صورت اگر تاریخی روی کاندوم یا بسته اش پیدا نکردید حتما قید استفاده از آن را بزنید! وقتی کاندوم منقضی می شود عملا خشک خواهد شد و مواد سازنده آن ترد و شکننده می شوند که باعث پاره شدن کاندوم می شود.

نگهداری نامناسب کاندوم

برای حفاظت از ساختار کاندوم، آن ها باید حتما در محلی خشک و خنک و بدور از نور آفتاب و گرما نگهداری شوند. گرما به کاندوم آسیب می رساند و احتمال پاره شدن آن را بالا می برد. ما پیشنهاد می کنیم که که هیچگاه کاندوم را در کیف پول، صندوق عقب و یا داشبورد خودرو قرار ندهید. درجه هوای مناسب نگهداری از کاندوم برابر دمای اتاق شماست.

کاندوم کوچک و تنگ است

اگر پهنا یا طول کاندوم برای ابعاد آلت شما مناسب نباشد باعث می شود که کاندوم فراتر از حد تحمل خود فشار تحمل کند که متعاقبا به پاره شدن آن می انجامد. ما مکررا در مورد اهمیت به سایزبندی کاندوم ها گفته ایم. به عنوان یک مرد بالغ باید بدانید که کاندوم ها محصولات اصطلاحا Free Size نیستند.

 

راه حل های اورژانسی پاره شدن کاندوم

کمبود روان کننده آبی و یا سیلیکونی

اگر شما یا پارنتر خود در رابطه بخصوص رابطه معقدی، با احساس خشکی روبرو باشید، بسیار می توانید از یک روان کننده مناسب برای کاندوم استفاده کنید. نبود روان کننده و به علاوه اصطکاک حاصل از رابطه به آسانی باعث پاره شدن کاندوم می شود.

استفاده از چند کاندوم به صورت همزمان

یکی از اقدامات اشتباهی که بعضی افراد در زمان مقاربت انجام می دهند، این بوده که از چند کاندوم به صورت همزمان استفاده می کنند. چنین کاری نه تنها باعث امنیت بیشتر نمی شود، بلکه احتمال پاره شدن کاندوم در زمان مقاربت را هم بالا می برد. علت آن هم، این بوده که وقتی دو کاندوم با هم تماس پیدا می کنند، سایشی میان آن ها ایجاد می شود که پاره شدن کاندوم را به دنبال دارد.

حال فرقی نمی کند، از دو کاندوم مردانه روی همدیگر استفاده کنید یا به صورت همزمان از کاندوم مردانه و زنانه بهره ببرید. در هر دو حالت امکان پاره شدن کاندوم وجود دارد. همیشه به یاد داشته باشید که پاره شدن کاندوم صرفا احتمال بارداری را افزایش نمی دهد، بلکه زوجین را در معرض ابتلا به بیماری های مقاربتی هم قرار می دهد.

استفاده از روان کننده های روغنی باعث پاره شدن کاندوم می شود

استفاده از محصولات روغنی به عنوان روان کننده به شدت به کاندوم های لاتکس که از متداول ترین کاندوم های موجود می باشند آسیب می زند. روان کننده های روغنی شامل: روغن ماساژ، وازلین، روغن بچه و همه روغن های طبیعی مثل روغن نارگیل و روغن هسته انگور از ممنوعات می باشند.

باز کردن اشتباه کاندوم

باز کردن فویل کاندوم از میانه آن، استفاده از قیچی، کارد یا دندان همه احتمال پاره شدن کاندوم را افزایش می دهند. در وقت نیاز عجول نباشید و فویل کاندوم را با دست و از گوشه باز کنید تا آسیبی به آن نرسد.

آیا پارگی کاندوم در زمان مقاربت جنسی می تواند باعث بارداری شود؟

بله، پارگی کاندوم در زمان مقاربت جنسی می توان باعث باردار شدن شود و یا می تواند شما را درمعرض خطر بیماری های مقاربتی قرار دهد. خطرباردار شدن بسته به اینکه شما در چه زمانی از چرخه قاعدگی ماهانه خود قرار دارید می تواند متفاوت باشد، چند روز خطر باردار شدن بسیار بالاتر از بقیه روزهاست.

راه حل های اورژانسی پاره شدن کاندوم

اگر مقاربت محافظت نشده داشته اید یا اینکه کاندوم تان پاره شد، بازهم امکان دارد قادر به پیشگیری از بارداری باشید. با این روش ها احتمال بارداری در صورت پاره شدن کاندوم را کاهش دهید:

زمان یک ضرورت است برای مواقعی که مقاربت محافظت نشده دارید ویا کاندوم تان پارگی داشته است. بالاترین اثربخشی در ۲۴ ساعت اول بعد از مقاربت است اما قرص های پیشگیری از بارداری اضطراری می تواند تا ۵ روز پس از مقاربت تاثیرگذار باشد بعد از پارگی کاندوم در اسرع وقت با یک داروساز یا ارایه دهنده خدمات پزشکی ملاقات کنید.

اگر شما مقاربت محافظت نشده داشته اید، شما فقط در معرض خطر بارداری نیستید بلکه، همینطور در معرض خطربیماری های واگیر مقاربتی هستید. و باید برای انجام تست بارداری و بیماری های مقاربتی به دکتر مراجعه کنید.

در صورت پاره شدن کاندوم زمان مقاربت، برای پیشگیری از بارداری و عدم ابتلا به بیماری از دوش مهبل استفاده نکنید. دوش واژینال نه تنها در پیشگیری از بارداری بی اثراست بلکه به صورت کلی توسط پزشکان هم پیشنهاد نمی شود. دوش واژینال به تغییر حالت باکتری و مخمر طبیعی دستگاه تناسلی منجر می شود و احتمال عفونت را بالا می برد.

جدیدترین مقالات

روغن خراطین برای صورت

روغن خراطین برای صورت و مو

روغن خراطین برای صورت تاثیرات شگفت انگیزی دارد. روغن خراطین به انگلیسی earthworm oil روغنی با خواص دارویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *